Kampanie w sieci reklamowej są idealnym uzupełnieniem działań w wyszukiwarce. Dzięki możliwości emisji reklam tekstowych, graficznych i video są doskonałym narzędziem do budowania marki czy świadomości produktu wśród użytkowników, a ustawienia takie jak remarketing (ponowne dotarcie do użytkownika, który odwiedził już wcześniej daną stronę) świetnie sprawdzają się w kampaniach sprzedażowych.Możemy wykorzystać do tego różne sieci reklamowe, m.in.: Google Display Network, YouTube, Adkontekst, Business Click, czy Yandex Display.
Zasięg tego typu kampanii jest bardzo szeroki. Niemniej jednak istnieje wiele możliwości kierowania reklam, m.in.:pod względem danych demograficznych, na określone lokalizacje, według zainteresowań użytkownika, tematów stron, czy na konkretne serwisy. Dzięki temu można dotrzeć również do wąskiej grupy odbiorców, którzy wykazują zainteresowanie daną branżą. Włączenie kampanii w sieci reklamowej pozwala również na gromadzenie plików cookie i tworzenie list użytkowników, do których będziemy mogli ponownie dotrzeć za pomocą remarketingu.
Podobnie jak w przypadku kampanii w wyszukiwarce nie płacisz za samą emisję reklamy, ponieważ rozliczamy się w modelu CPC (za kliknięcie).Ponadto system AdWords umożliwia mierzenie konwersji, tj. określonych działań wykonanych przez użytkownika po przejściu przez reklamę na Twoją stronę (zakup, zapis na newsletter itd.)